Suzuki

V-Strom DL1050 DE ABS

€ 16.999,-

Suzuki V-Strom DL1050 DE ABS

De Suzuki V-Strom DL1050 DE ABS, waar is die nou van afgeleid? Suzuki schreef designgeschiedenis toen de DR-Z800-woestijnracer in 1988 met een opvallende vormgeving aan de start van de Parijs-Dakar Rally verscheen. Een van de meest opvallende designelementen was het radicale front met de prominente ‘snavel’. Met een nieuwe interpretatie van het ‘snavel’-design blijft de nieuwe V-STROM 1050 en 1050DE trouw aan dit erfgoed.

Suzuki’s uitgebreide range van de modernste elektronische systemen zorgt dat je de prestaties van je motor kunt optimaliseren, zoals het gloednieuwe Suzuki Intelligent Ride System (S.I.R.S). Daarmee ben je op de V-STROM 1050DE zelfs tijdens de spannendste avonturen helemaal in controle. Het Bi-Ddirectional Quick Shift System helpt je om snel en trefzeker te schakelen zonder gebruik te hoeven maken van de koppelingshevel.

KENMERKEN

Vermogen (PK)
107
Koppel (NM)
100
Gewicht (KG)
252
Zithoogte (MM)
880
Tankinhoud (L)
20
Cilinderinhoud (CC)
1037
Wielbasis (MM)
1595

Styling

De verticaal gestapelde, rechthoekige LED-koplamp zorgt voor een heldere blik op de weg voor je, terwijl hij tegelijkertijd een stijlvolle flair toevoegt aan het vooraanzicht van de Suzuki V-Strom DL1050 DE ABS. Compacte LED-positielichten, LED-knipperlichten en een LED-achterlicht garanderen een duidelijke zichtbaarheid en een praktische duurzaamheid. De Suzuki V-Strom DL1050 DE ABS heeft een klein windscherm voor beter zicht op de gravelpaden. Het extra brede stuur heeft een grotere wanddikte en is van aluminium gemaakt. Enerzijds is het stuur dus sterk, maar het absorbeert tegelijk ook schokken. Rijden in ruwer terrein is daardoor prettiger.

De Suzuki V-Strom DL1050 DE ABS heeft geen in hoogte verstelbaar zadel. Dat scheelt gewicht en het zit stabieler. Optioneel is een 30mm verlaagd zadel mogelijk of juist een 30mm verhoogd zadel. Verder heeft de V-STROM 1050DE een groot 21-inch voorwiel, aluminium velgen met spaken en een aluminium carterbeschermplaat. De standaard accessoire-balk springt eveneens in het oog, plus de brede stalen voetsteunen die meer houvast bieden wanneer je tijdens het rijden door ruw terrein op de steunen staat. Je ziet dus duidelijk dat DL 1050DE qua styling en opbouw sterker is gefocust op het rijden op het onverharde. Deze DL 1050 DE is ook te huur.

Suzuki V-Strom DL1050 DE ABS

Rijwielgedeelte

Het bouwen van hoogwaardige aluminium frames is al tientallen jaren een integraal onderdeel van Suzuki’s technische DNA. Het Twin-Spar frame van de V-STROM 1050DE blijft trouw aan dit erfgoed. Dankzij een combinatie van aluminium gietstukken en geëxtrudeerde aluminium profielen biedt het de juiste hoeveelheid flexibiliteit bij een juiste mate van sterkte aan een over het geheel genomen stijf lichtmetalen frame. Ook het subframe achter biedt betere weerstand tegen alle krachten die bij rijden op ongeplaveide ondergronden optreden. Het resultaat is een slank, licht en sterk frame van beproefde en bewezen betrouwbaarheid, dat een uitstekende rechtuitstabiliteit biedt en zorgt voor briljante stuureigenschappen. Met het oog op de stabiliteit in het terrein is de wielbasis 40 mm langer dan bij de 1050 dankzij een langere swingarm en de grondspeling is 25 mm groter. De balhoofdhoek is scherper voor extra controle. De aandrijfketting is sterker en daarmee gewapend tegen zwaardere omstandigheden. De 43 mm upside-down KYB-voorvork en de KYB-monoschokdemper achter zijn volledig instelbaar, zodat je de karakteristiek kunt aanpassen aan je voorkeuren of aan het geplande gebruik. Bij de V-STROM 1050DE zijn de veerwegen langer: 170 mm voor en 168 mm achter.

Suzuki V-Strom DL1050 DE ABS

Uitgebreide elektronica

De V-STROM 1050DE heeft eveneens het Suzuki Intelligent Ride System (S.I.R.S.), aangestuurd door een 6-assige IMU, ervoor dat je met nog meer vertrouwen en gemoedsrust rijdt; of je nu grote afstanden aflegt, bagage meeneemt of de geplaveide wegen verlaat. Met de Suzuki Drive Mode Selector (SDMS) kies je tussen vier verschillende motorkarakteristieken om de prestaties van de V-STROM 1050DE af te stemmen op jouw voorkeuren en/of de rijomstandigheden. De DE-versie heeft een G-modus (Gravel) waarin de ontsteking wordt verlaat en de tractiecontrole een beperkte mate van slip toestaat. Daarnaast is er een modi voor het uitschakelen van het ABS op het achterwiel. Dat maakt het gemakkelijker om over gravelpaden te rijden. Hill Hold activeert de achterrem gedurende 30 seconden nadat je bij het omhoog rijden op een helling bent gestopt. Dit zorgt ervoor dat je soepeler kunt wegrijden zonder je zorgen te maken dat de motor achteruit rolt. Het Load Dependent Control System herkent verschillen in belading op elk moment en past de remdrukken automatisch aan. Het Slope Dependent Control System past de remdruk aan om achterwiellift op een steile helling te voorkomen. En Low RPM Assist helpt je om vanuit stilstand bij lage toerentallen soepel weg te rijden. Dit werkt super bij stapvoets rijden en stilstaan in fileverkeer. Cruisecontrol vermindert vermoeidheid tijdens lange ritten. Suzuki Traction Control System (STCS) voorkomt dat het achterwiel doorslipt bij acceleratie. Je kunt de gevoeligheid van dit systeem in drie verschillende modi instellen of het systeem uitschakelen. Met het Bi-directional Quick Shift System kun je zowel op- als terugschakelen, zonder dat je de koppelingshendel bedient. En als je die wel gebruikt, dan zorgt Suzuki Clutch Assist System (SCAS) voor een lichte en nauwkeurige bediening.

Suzuki V-Strom DL1050 DE ABS

Motorblok

De 1.037 cc, 90° viertakt V-twin van de V-STROM 1050DE is voorzien van dubbele bovenliggende nokkenassen. Deze twin levert een hoog koppel in het middentoerengebied en heeft een levendig karakter. Zijn herkenbare V-twin-roffel en -uitlaatsound leveren een voelbaar, bijna onbeschrijfelijk rijplezier. De V-twin heeft twee elektronisch gestuurde gasklephuizen van 49 mm. Elke cilinder is bovendien voorzien van twee iridiumbougies. De eerste bougie vonkt over het gehele toerenbereik van de motor, de tweede bougie ondersteunt de verbranding en de vermogensafgifte bij lage toerentallen. De technologieën dragen bij aan een lineaire gasrespons en een stabiele stationairloop. Lichte en sterke, gesmede zuigers en holle, met natrium gevulde kleppen zijn andere hoogwaardige kenmerken van deze Suzuki V-twin. Het 2-in-1-uitlaatsysteem produceert een prettige sound, die ook profiteert van de V-twinconfiguratie. De V-strom 650 maakt uiteraard ook gebruik van de V-twinconfiguratie.

Suzuki V-Strom DL1050 DE ABS

PROEFRIJDEN MET DE SUZUKI V-STROM DL1050 DE ABS?

Proefrijden met de Suzuki V-Strom DL1050 DE ABS dat kan bij MVM Motoren! Neem contact met ons op of huur de motor een keer voor een langere proefrit.

Suzuki V-Strom DL1050 DE ABS

Jaarlijks te verlengen

Als u uw motorfiets laat onderhouden door de officiële Nederlandse Suzuki dealer verlengt de Mobiliteitsservice na uitvoering van de onderhoudsbeurt steeds weer met 1 jaar om uw mobiliteit te kunnen garanderen. U ontvangt van uw Suzuki dealer een nieuwe Suzuki Mobiliteitskaart, waardoor u weer een jaar recht heeft op de mobiliteitsservice.

Mobiliteitsservice

  • Gratis hulp onderweg in Europa.
  • 24 uur per dag, 7 dagen per week
  • Dit alles voor alle Suzuki’s t/m 10 jaar
  • De Mobiliteitsservice is kenteken gebonden. Als iemand anders op uw motor rijdt, blijft uw motor dus gedekt.
  • Of u nu uw contactsleutel kwijt bent, een lekke band heeft of verkeerde brandstof heeft getankt; u wordt altijd geholpen.

Mobiliteitskaart

Op de Suzuki Mobiliteitspas, die u bij aanschaf van uw nieuwe Suzuki en na uitvoering van een onderhoudsbeurt van uw Suzuki-dealer ontvangt, staat het telefoonnummer voor hulpaanvraag binnen Europa vermeld: +31 (0)592 390 884.

BEWEZEN BETROUWBAARHEID:
6 JAAR GARANTIE

Onze reputatie op het gebied van betrouwbaarheid koesteren wij. Als het over motoren gaat, zijn wij zeer serieus. Onze producten moeten garant staan voor onbezorgd rijplezier. En 100% vertrouwen krijg je met de 6 jaar garantie op onze motoren. Wanneer er binnen 6 jaar materiaal- en/of constructiefouten ontstaan, dan zorgen wij voor reparatie of vervanging met originele onderdelen. En dat kost je niets extra, ook niet je eigen risico.

Voor alle voorwaarde kijk dan op de site van Suzuki

Suzuki V-Strom DL1050 DE ABS

DE ENIGE ECHTE MVM MOTORVERZEKERING

De enige echte MVM Motorverzekering Speciaal voor u als gewaardeerde klant hebben we een exclusieve MVM Motorverzekering ontwikkeld. Niet alleen bieden we u een aantrekkelijke premie, ook de voorwaarden zijn erg motorvriendelijk!